Παλαιά σχολικά βιβλία
Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Προετοιμάζοντας το παιδί για το νοσοκομείο
Γράφει η ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια,
Οι ιατρικές διαδικασίες, αλλά και η νοσηλεία αναστατώνουν όλη την οικογένεια και όχι μόνο το παιδί που νοσηλεύεται. Οι αντιδράσεις από τη μεριά των παιδιών είναι πολλές και καθορίζονται από παράγοντες όπως προσωπικότητα, αναπτυξιακό και γνωστικό επίπεδο, ύπαρξη προγενέστερων οδυνηρών εμπειριών νοσηλείας και ιατρικών εξετάσεων.
Η νοσηλεία ενός παιδιού φαντάζει ως πρόκληση στους γονείς, αναφορικά με τις αντοχές και τους μηχανισμούς αντιμετώπισης και άμυνάς τους ως προς το άγχος. Καλούνται να αντιμετωπίσουν τον φόβο του παιδιού τους για το νοσοκομείο, το κλάμα και τον πόνο που θα βιώσει, με αποτέλεσμα να νιώθουν πολλές φορές οι ίδιοι ένοχοι και αβοήθητοι, μη ξέροντας τι να κάνουν και πώς να συμπεριφερθούν.
Ενημερώνοντας το παιδί
Πολλοί γονείς αγχώνονται για το πώς και πότε θα ενημερώσουν το παιδί τους σχετικά με τη νοσηλεία του. Οι γονείς πολλές φορές αποκρύπτουν την αλήθεια στο παιδί, θεωρώντας ότι κατά αυτόν τον τρόπο θα το προφυλάξουν. Είναι ο δικός τους φόβος για το νοσοκομείο που τους ωθεί να μην πούνε την αλήθεια στο παιδί.
Οταν δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση για τη νοσηλεία, παρερμηνεύεται η έννοια νοσοκομείο, δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις που διοχετεύονται στον κόσμο της φαντασίας του παιδιού και προκαλούν αναστάτωση και φόβο.
Ο τρόπος προσέγγισης και ενημέρωσης του παιδιού πρέπει να γίνεται με μικρές επαναλαμβανόμενες συζητήσεις για παιδιά μικρής ηλικίας ή με μία μόνο μεγάλη συζήτηση σε μεγαλύτερα παιδιά. Ο τρόπος επιλογής της ενημέρωσης πρέπει να είναι επίσης συνάρτηση της ιδιοσυγκρασίας του παιδιού.
Τι πρέπει να γνωρίζει ο γονιός όταν ενημερώνει το παιδί
Ο τόνος της φωνής όταν ενημερώνει ο γονιός το παιδί πρέπει να είναι ήρεμος και χαλαρός.
Η τοποθεσία όπου θα γίνει η συζήτηση μπορεί να είναι ένας χώρος όπου συνηθίζει να παίζει το παιδί, όπως το δωμάτιό του ή οπουδήποτε αλλού νιώθει άνετα και οικεία.
Το παιδί πρέπει να ενημερωθεί για το χρονικό διάστημα που θα παραμείνει στο νοσοκομείο και να διευκρινιστεί ότι θα κοιμηθεί εκεί το βράδυ και όχι στο σπίτι. Σε περίπτωση που ο γονιός δεν γνωρίζει τις μέρες νοσηλείας, καλό είναι να υποσχεθεί στο παιδί ότι μόλις μάθει, θα το ενημερώσει.
Οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσει ο γονιός προκειμένου να περιγράψει στο παιδί το νοσοκομείο πρέπει να είναι απλές και κατανοητές.
Το αναπτυξιακό στάδιο και η ηλικία του παιδιού καθορίζουν την ικανότητά του να κατανοήσει ιατρικούς όρους και περιγραφές. Οι λέξεις και εκφράσεις επομένως που θα χρησιμοποιήσει ο γονιός πρέπει να συμβαδίζουν με το γνωστικό επίπεδο του παιδιού.
Στις περιγραφές του «τι είναι νοσοκομείο» και «ιατρικές εξετάσεις», καλό είναι να αποφεύγονται οι «σκληρές» λέξεις. Παράδειγμα περιγραφής για τις «ενέσεις» θα μπορούσε να είναι: «Ενα μικρό τσίμπημα που θα κάνει η νοσοκόμα στο χέρι για να πάρει τον πόνο και να γίνεις καλά» αντί «μια σύριγγα με υγρό που θα τρυπήσει το δέρμα και θα μπει το υγρό φάρμακο μέσα στο σώμα για να περάσει ο πόνος».
Οταν προετοιμάζουμε το παιδί για το νοσοκομείο και του εξηγούμε τι είναι το νοσοκομείο, οι περιγραφές σε καταστάσεις που θα βιώσει πρέπει να βασίζονται στις αισθήσεις του, σε οτιδήποτε δηλαδή μπορεί να νιώσει, να ακούσει, να μυρίσει και να δει. Είναι σημαντικό να αναφερόμαστε σε αισθήσεις και συναισθήματα που δεν αποτελούν αφηρημένες έννοιες.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 13/01/2009
Γράφει η ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια,
Οι ιατρικές διαδικασίες, αλλά και η νοσηλεία αναστατώνουν όλη την οικογένεια και όχι μόνο το παιδί που νοσηλεύεται. Οι αντιδράσεις από τη μεριά των παιδιών είναι πολλές και καθορίζονται από παράγοντες όπως προσωπικότητα, αναπτυξιακό και γνωστικό επίπεδο, ύπαρξη προγενέστερων οδυνηρών εμπειριών νοσηλείας και ιατρικών εξετάσεων.
Η νοσηλεία ενός παιδιού φαντάζει ως πρόκληση στους γονείς, αναφορικά με τις αντοχές και τους μηχανισμούς αντιμετώπισης και άμυνάς τους ως προς το άγχος. Καλούνται να αντιμετωπίσουν τον φόβο του παιδιού τους για το νοσοκομείο, το κλάμα και τον πόνο που θα βιώσει, με αποτέλεσμα να νιώθουν πολλές φορές οι ίδιοι ένοχοι και αβοήθητοι, μη ξέροντας τι να κάνουν και πώς να συμπεριφερθούν.
Ενημερώνοντας το παιδί
Πολλοί γονείς αγχώνονται για το πώς και πότε θα ενημερώσουν το παιδί τους σχετικά με τη νοσηλεία του. Οι γονείς πολλές φορές αποκρύπτουν την αλήθεια στο παιδί, θεωρώντας ότι κατά αυτόν τον τρόπο θα το προφυλάξουν. Είναι ο δικός τους φόβος για το νοσοκομείο που τους ωθεί να μην πούνε την αλήθεια στο παιδί.
Οταν δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση για τη νοσηλεία, παρερμηνεύεται η έννοια νοσοκομείο, δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις που διοχετεύονται στον κόσμο της φαντασίας του παιδιού και προκαλούν αναστάτωση και φόβο.
Ο τρόπος προσέγγισης και ενημέρωσης του παιδιού πρέπει να γίνεται με μικρές επαναλαμβανόμενες συζητήσεις για παιδιά μικρής ηλικίας ή με μία μόνο μεγάλη συζήτηση σε μεγαλύτερα παιδιά. Ο τρόπος επιλογής της ενημέρωσης πρέπει να είναι επίσης συνάρτηση της ιδιοσυγκρασίας του παιδιού.
Τι πρέπει να γνωρίζει ο γονιός όταν ενημερώνει το παιδί
Ο τόνος της φωνής όταν ενημερώνει ο γονιός το παιδί πρέπει να είναι ήρεμος και χαλαρός.
Η τοποθεσία όπου θα γίνει η συζήτηση μπορεί να είναι ένας χώρος όπου συνηθίζει να παίζει το παιδί, όπως το δωμάτιό του ή οπουδήποτε αλλού νιώθει άνετα και οικεία.
Το παιδί πρέπει να ενημερωθεί για το χρονικό διάστημα που θα παραμείνει στο νοσοκομείο και να διευκρινιστεί ότι θα κοιμηθεί εκεί το βράδυ και όχι στο σπίτι. Σε περίπτωση που ο γονιός δεν γνωρίζει τις μέρες νοσηλείας, καλό είναι να υποσχεθεί στο παιδί ότι μόλις μάθει, θα το ενημερώσει.
Οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσει ο γονιός προκειμένου να περιγράψει στο παιδί το νοσοκομείο πρέπει να είναι απλές και κατανοητές.
Το αναπτυξιακό στάδιο και η ηλικία του παιδιού καθορίζουν την ικανότητά του να κατανοήσει ιατρικούς όρους και περιγραφές. Οι λέξεις και εκφράσεις επομένως που θα χρησιμοποιήσει ο γονιός πρέπει να συμβαδίζουν με το γνωστικό επίπεδο του παιδιού.
Στις περιγραφές του «τι είναι νοσοκομείο» και «ιατρικές εξετάσεις», καλό είναι να αποφεύγονται οι «σκληρές» λέξεις. Παράδειγμα περιγραφής για τις «ενέσεις» θα μπορούσε να είναι: «Ενα μικρό τσίμπημα που θα κάνει η νοσοκόμα στο χέρι για να πάρει τον πόνο και να γίνεις καλά» αντί «μια σύριγγα με υγρό που θα τρυπήσει το δέρμα και θα μπει το υγρό φάρμακο μέσα στο σώμα για να περάσει ο πόνος».
Οταν προετοιμάζουμε το παιδί για το νοσοκομείο και του εξηγούμε τι είναι το νοσοκομείο, οι περιγραφές σε καταστάσεις που θα βιώσει πρέπει να βασίζονται στις αισθήσεις του, σε οτιδήποτε δηλαδή μπορεί να νιώσει, να ακούσει, να μυρίσει και να δει. Είναι σημαντικό να αναφερόμαστε σε αισθήσεις και συναισθήματα που δεν αποτελούν αφηρημένες έννοιες.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 13/01/2009

Τα σχόλια είναι κλειστά.

embed_badge
Ecomobility
Ιστοσελίδα μαθητών Εκπ.Καντά
Βραβεία Ecomobility
2ο Βραβείο στο Ecomobility 2017
1ο Βραβείο στο Ecomobility 2016
banner
Εικονική περιήγηση
Οι παιδικοί μας σταθμοί
Συνήγορος του παιδιού
Συνήγορος του παιδιού
Σύνδ. Κοινωνικής Ευθύνης
Αναζήτηση
Αρχείο αναρτήσεων