Παλαιά σχολικά βιβλία
Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Μετρημένες είναι οι μέρες που τα παιδιά θα εξακολουθούν να διαβάζουν βιβλία, όπως τουλάχιστον τα ξέρουμε σήμερα, υποστηρίζει ο επικεφαλής εκστρατείας για τη βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών στα βρετανικά σχολεία.
Ξεκινώντας από τους τίτλους τους, οι εκδότες θα πρέπει στο εξής να προσανατολιστούν σε επιλογές που θα καλύπτουν τις ανάγκες των νεαρών σύγχρονων αναγνωστών, οι οποίοι περνούν τον περισσότερο χρόνο τους μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή και φυσικά έχουν τεράστια εξοικείωση με το Ιντερνετ, λέει ο Τζόναθαν Ντάγκλας, επικεφαλής του Ιδρύματος Εθνικής Παιδείας.
Οι επισημάνσεις του ήλθαν τη στιγμή που επιστήμονες, οι οποίοι μετέχουν σε διάσκεψη στο Στάνστεντ, παρέθεταν στοιχεία που δείχνουν ότι οι συνήθειες των νεαρών ατόμων όσον αφορά το διάβασμα αλλάζουν δραματικά από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους. Ενώ, σε μια ηλικία γύρω στα οχτώ τους χρόνια τα παιδιά στη Βρετανία διαβάζουν γύρω στα 16 βιβλία τον χρόνο, στα 15 με 16 χρόνια τους «πέφτουν» κατακόρυφα στα τρία το πολύ βιβλία. Η μεγάλη διαφορά μάλιστα είναι ορατή όταν τα παιδιά ξεκινούν την πρώτη τους χρονιά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και από τα 12 βιβλία περιορίζονται αμέσως στα 6.
Η μελέτη, που βασίστηκε σε συνεντεύξεις περίπου 30 χιλιάδων μαθητών ηλικίας μεταξύ 7 και 16 ετών δείχνει επίσης αυξανόμενη τάση των παιδιών να διαβάζουν κόμικς, περιοδικά, εφημερίδες και άρθρα στο Διαδίκτυο και φυσικά να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια αμέσως μόλις ξεκινήσουν το Γυμνάσιο.
«Οι εκδότες και ολόκληρος ο κλάδος του βιβλίου πρέπει να ξανά-ανακαλύψουν τα βιβλία… Τα παιδιά σήμερα είναι πολύ περισσότερο εξοικειωμένα με οπτικά ερεθίσματα και τα βιβλία πρέπει να ανταποκρίνονται σε αυτή την ανάγκη των παιδιών», γιατί σήμερα τα παιδιά διαβάζουν «αλλιώς». «Το διάβασμα δεν ήταν ποτέ μια στατική δραστηριότητα. Αλλαζε πάντοτε από τη μια γενιά στην άλλη…», επισήμανε ο Τζόναθαν Ντάγκλας.
Οι ειδικοί διαπίστωσαν επίσης βασικές διαφορές μεταξύ των προτιμήσεων αγοριών και κοριτσιών.
Κατερίνα Τζαβάρα, εφ. Ελευθεροτυπία, 10/10/2008

Μετρημένες είναι οι μέρες που τα παιδιά θα εξακολουθούν να διαβάζουν βιβλία, όπως τουλάχιστον τα ξέρουμε σήμερα, υποστηρίζει ο επικεφαλής εκστρατείας για τη βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών στα βρετανικά σχολεία.

Ξεκινώντας από τους τίτλους τους, οι εκδότες θα πρέπει στο εξής να προσανατολιστούν σε επιλογές που θα καλύπτουν τις ανάγκες των νεαρών σύγχρονων αναγνωστών, οι οποίοι περνούν τον περισσότερο χρόνο τους μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή και φυσικά έχουν τεράστια εξοικείωση με το Ιντερνετ, λέει ο Τζόναθαν Ντάγκλας, επικεφαλής του Ιδρύματος Εθνικής Παιδείας.

Οι επισημάνσεις του ήλθαν τη στιγμή που επιστήμονες, οι οποίοι μετέχουν σε διάσκεψη στο Στάνστεντ, παρέθεταν στοιχεία που δείχνουν ότι οι συνήθειες των νεαρών ατόμων όσον αφορά το διάβασμα αλλάζουν δραματικά από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή τους. Ενώ, σε μια ηλικία γύρω στα οχτώ τους χρόνια τα παιδιά στη Βρετανία διαβάζουν γύρω στα 16 βιβλία τον χρόνο, στα 15 με 16 χρόνια τους «πέφτουν» κατακόρυφα στα τρία το πολύ βιβλία. Η μεγάλη διαφορά μάλιστα είναι ορατή όταν τα παιδιά ξεκινούν την πρώτη τους χρονιά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και από τα 12 βιβλία περιορίζονται αμέσως στα 6.

Η μελέτη, που βασίστηκε σε συνεντεύξεις περίπου 30 χιλιάδων μαθητών ηλικίας μεταξύ 7 και 16 ετών δείχνει επίσης αυξανόμενη τάση των παιδιών να διαβάζουν κόμικς, περιοδικά, εφημερίδες και άρθρα στο Διαδίκτυο και φυσικά να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια αμέσως μόλις ξεκινήσουν το Γυμνάσιο.

«Οι εκδότες και ολόκληρος ο κλάδος του βιβλίου πρέπει να ξανά-ανακαλύψουν τα βιβλία… Τα παιδιά σήμερα είναι πολύ περισσότερο εξοικειωμένα με οπτικά ερεθίσματα και τα βιβλία πρέπει να ανταποκρίνονται σε αυτή την ανάγκη των παιδιών», γιατί σήμερα τα παιδιά διαβάζουν «αλλιώς». «Το διάβασμα δεν ήταν ποτέ μια στατική δραστηριότητα. Αλλαζε πάντοτε από τη μια γενιά στην άλλη…», επισήμανε ο Τζόναθαν Ντάγκλας.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν επίσης βασικές διαφορές μεταξύ των προτιμήσεων αγοριών και κοριτσιών.

Κατερίνα Τζαβάρα, εφ. Ελευθεροτυπία, 10/10/2008

Τα σχόλια είναι κλειστά.

embed_badge
Ecomobility
Ιστοσελίδα μαθητών Εκπ.Καντά
Βραβεία Ecomobility
2ο Βραβείο στο Ecomobility 2017
1ο Βραβείο στο Ecomobility 2016
banner
Εικονική περιήγηση
Οι παιδικοί μας σταθμοί
Συνήγορος του παιδιού
Συνήγορος του παιδιού
Σύνδ. Κοινωνικής Ευθύνης
Αναζήτηση
Αρχείο αναρτήσεων