Παλαιά σχολικά βιβλία
Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Η προπαίδεια στην… πυρά
Μαγική φόρμουλα από τη Σιγκαπούρη για επιτυχία στα Μαθηματικά
ΤΗΕ ΙΝDΕΡΕΝDΕΝΤ , Της Liz Lightfoot
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 3 Ιουλίου 2009
[Εκτύπωση] [Αποστολή με Email] [Μικρότερη Γραμματοσειρά] [Μεγαλύτερη Γραμματοσειρά]
Κάτι τρέχει με τη Σιγκαπούρη. Τα τελευταία χρόνια έρχεται σταθερά πρώτη (άντε, δεύτερη) σε όλους τους διεθνείς πίνακες όσον αφορά τις επιστήμες- και δη τα Μαθηματικά. Και να σκεφτεί κανείς πως στις τάξεις του δημοτικού η προπαίδεια θεωρείται «non grata», η μηχανική αποστήθιση απαγορεύεται και τα παιδιά ενθαρρύνονται να κάνουν φασαρία.
Τα Μαθηματικά της Σιγκαπούρης, το πρόγραμμα εκμάθησης Μαθηματικών που εφήρμοσε η χώρα τη δεκαετία του 1990, έχουν γίνει πλέον διάσημα σε ολόκληρο τον κόσμο και έχουν αρχίσει να υιοθετούνται σε διάφορες χώρες, ανάμεσά τους η Βρετανία και οι ΗΠΑ. Σε τι ακριβώς συνίστανται; Κατ΄ αρχάς, πρέπει να επισημανθεί πως το περιεχόμενο της «σχολικής ύλης» δεν διαφέρει ιδιαίτερα από εκείνο στην Ευρώπη: τα ίδια πράγματα μαθαίνουν τα παιδιά, απλώς με διαφορετικόκαι όπως αποδεικνύουν οι διεθνείς πίνακες, καλύτερο- τρόπο.
Παίζουν και μαθαίνουν
Όπως επισημαίνει η Λινγκ Γιουάν, υπεύθυνη Μαθηματικών στο Καθολικό Γυμνάσιο της Σιγκαπούρης, η οποία βρέθηκε πρόσφατα στη Βρετανία για μία σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων, κλειδί στο πρόγραμμα που εφαρμόζεται στην Σιγκαπούρη είναι η διασφάλιση ότι τα παιδιά πρέπει πρώτα να κατανοήσουν τα βασικά προτού περάσουν στα περίπλοκα – και ο καλύτερος τρόπος να κατανοήσουν τα βασικά είναι η οπτικοποίηση των αριθμών και της αναλογίας μέσω του παιχνιδιού.
«Αν μπείτε σε μια τάξη μας θα πάθετε σοκ» λέει η Γιουάν. «Θα ψάχνετε να βρείτε τη δασκάλα και δεν θα μπορείτε! Δεν θα είναι μπροστά στον πίνακα, αλλά θα δουλεύει με τη μία ή την άλλη ομάδα παιδιών στα θρανία τους. Επίσης, γίνεται πολύς θόρυβος, ενώ ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λύνουν από κοινού τα προβλήματα. Καμιά φορά, οι γονείς έρχονται να μας δουν ανήσυχοι, γιατί τα παιδιά τους λένε πως στα Μαθηματικά παίζουν συνεχώς παιχνίδια. Όταν όμως βλέπουν τα αποτελέσματά τους στις εξετάσεις, είναι πανευτυχείς». Πρακτικές ασκήσεις
Οι δάσκαλοι επιμορφώνονται με παραδείγματα πρακτικών ασκήσεων και τρόπους εικονογράφησης των μαθηματικών εννοιών, γεγονός που τους βοηθάει ιδιαίτερα μιας και στο δημοτικό οι εκπαιδευτικοί δεν είναι εξειδικευμένοι στα Μαθηματικά, αλλά διδάσκουν όλα τα μαθήματα. «Διδάσκω από το 1973 και ποτέ δεν μου άρεσαν τα σχολικά εγχειρίδια ούτε ο τρόπος που διδάσκουμε τα Μαθηματικά στα παιδιά», λέει ο Μπέρνι Γουέστακοτ, υπεύθυνος Μαθηματικών σε ένα δημοτικό του Χερτφορντσάιρ που έχει αρχίσει να υιοθετεί τα Μαθηματικά της Σιγκαπούρης. «Πάντα έψαχνα κάτι πιο δημιουργικό και διασκεδαστικό ώσπου πριν από λίγα χρόνια έμαθα για τα Μαθηματικά της Σιγκαπούρης και μου φάνηκαν τέλεια. Αντί να μαθαίνουν στα παιδιά να αποστηθίζουν δεδομένα και πράξεις, δίνεται έμφαση στην εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών με την πρακτική εμπειρία.
Πράγματι, έχουμε δει στα παιδιά μας μεγάλη βελτίωση όσον αφορά την ικανότητά τους να λύνουν προβλήματα».

Μαγική φόρμουλα από τη Σιγκαπούρη για επιτυχία στα Μαθηματικά ΤΗΕ ΙΝDΕΡΕΝDΕΝΤ , Της Liz Lightfoot Κάτι τρέχει με τη Σιγκαπούρη. Τα τελευταία χρόνια έρχεται σταθερά πρώτη (άντε, δεύτερη) σε όλους τους διεθνείς πίνακες όσον αφορά τις επιστήμες- και δη τα Μαθηματικά. Και να σκεφτεί κανείς πως στις τάξεις του δημοτικού η προπαίδεια θεωρείται «non grata», η μηχανική αποστήθιση απαγορεύεται και τα παιδιά ενθαρρύνονται να κάνουν φασαρία.

Τα Μαθηματικά της Σιγκαπούρης, το πρόγραμμα εκμάθησης Μαθηματικών που εφήρμοσε η χώρα τη δεκαετία του 1990, έχουν γίνει πλέον διάσημα σε ολόκληρο τον κόσμο και έχουν αρχίσει να υιοθετούνται σε διάφορες χώρες, ανάμεσά τους η Βρετανία και οι ΗΠΑ. Σε τι ακριβώς συνίστανται; Κατ΄ αρχάς, πρέπει να επισημανθεί πως το περιεχόμενο της «σχολικής ύλης» δεν διαφέρει ιδιαίτερα από εκείνο στην Ευρώπη: τα ίδια πράγματα μαθαίνουν τα παιδιά, απλώς με διαφορετικόκαι όπως αποδεικνύουν οι διεθνείς πίνακες, καλύτερο- τρόπο.

Παίζουν και μαθαίνουν

Όπως επισημαίνει η Λινγκ Γιουάν, υπεύθυνη Μαθηματικών στο Καθολικό Γυμνάσιο της Σιγκαπούρης, η οποία βρέθηκε πρόσφατα στη Βρετανία για μία σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων, κλειδί στο πρόγραμμα που εφαρμόζεται στην Σιγκαπούρη είναι η διασφάλιση ότι τα παιδιά πρέπει πρώτα να κατανοήσουν τα βασικά προτού περάσουν στα περίπλοκα – και ο καλύτερος τρόπος να κατανοήσουν τα βασικά είναι η οπτικοποίηση των αριθμών και της αναλογίας μέσω του παιχνιδιού. «Αν μπείτε σε μια τάξη μας θα πάθετε σοκ» λέει η Γιουάν. «Θα ψάχνετε να βρείτε τη δασκάλα και δεν θα μπορείτε! Δεν θα είναι μπροστά στον πίνακα, αλλά θα δουλεύει με τη μία ή την άλλη ομάδα παιδιών στα θρανία τους. Επίσης, γίνεται πολύς θόρυβος, ενώ ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λύνουν από κοινού τα προβλήματα. Καμιά φορά, οι γονείς έρχονται να μας δουν ανήσυχοι, γιατί τα παιδιά τους λένε πως στα Μαθηματικά παίζουν συνεχώς παιχνίδια. Όταν όμως βλέπουν τα αποτελέσματά τους στις εξετάσεις, είναι πανευτυχείς».

Πρακτικές ασκήσεις

Οι δάσκαλοι επιμορφώνονται με παραδείγματα πρακτικών ασκήσεων και τρόπους εικονογράφησης των μαθηματικών εννοιών, γεγονός που τους βοηθάει ιδιαίτερα μιας και στο δημοτικό οι εκπαιδευτικοί δεν είναι εξειδικευμένοι στα Μαθηματικά, αλλά διδάσκουν όλα τα μαθήματα. «Διδάσκω από το 1973 και ποτέ δεν μου άρεσαν τα σχολικά εγχειρίδια ούτε ο τρόπος που διδάσκουμε τα Μαθηματικά στα παιδιά», λέει ο Μπέρνι Γουέστακοτ, υπεύθυνος Μαθηματικών σε ένα δημοτικό του Χερτφορντσάιρ που έχει αρχίσει να υιοθετεί τα Μαθηματικά της Σιγκαπούρης. «Πάντα έψαχνα κάτι πιο δημιουργικό και διασκεδαστικό ώσπου πριν από λίγα χρόνια έμαθα για τα Μαθηματικά της Σιγκαπούρης και μου φάνηκαν τέλεια. Αντί να μαθαίνουν στα παιδιά να αποστηθίζουν δεδομένα και πράξεις, δίνεται έμφαση στην εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών με την πρακτική εμπειρία. Πράγματι, έχουμε δει στα παιδιά μας μεγάλη βελτίωση όσον αφορά την ικανότητά τους να λύνουν προβλήματα».

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ : Παρασκευή 3 Ιουλίου 2009

Τα σχόλια είναι κλειστά.

embed_badge
Ecomobility
Ιστοσελίδα μαθητών Εκπ.Καντά
Βραβεία Ecomobility
2ο Βραβείο στο Ecomobility 2017
1ο Βραβείο στο Ecomobility 2016
banner
Εικονική περιήγηση
Οι παιδικοί μας σταθμοί
Συνήγορος του παιδιού
Συνήγορος του παιδιού
Σύνδ. Κοινωνικής Ευθύνης
Αναζήτηση
Αρχείο αναρτήσεων