Παλαιά σχολικά βιβλία
Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Προσεχώς, κάθε καταναλωτής θα μπορεί και να πειραματιστεί με το μοντέλο που σκοπεύει να αγοράσει

Του Κωστα Δεληγιαννη

Πώς θα είναι άραγε το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσετε, βαμμένο σε εκείνην την σπάνια απόχρωση που επιλέξατε; Κι ύστερα, θα του ταιριάζουν οι σπορ ζάντες αλουμινίου ή έχει δίκιο ο πωλητής όταν επιμένει ότι θα πρέπει να επιλέξετε κάτι πιο συμβατικό;

Προσεχώς, κάθε υποψήφιος αγοραστής Ι.Χ. όχι μόνο θα έχει μία άκρως κατατοπιστική εικόνα για τις επιλογές του, αλλά θα μπορεί και να πειραματιστεί με το μοντέλο Ι.Χ. που σκοπεύει να αγοράσει. Αρκεί το κατάστημα στο οποίο θα απευθυνθεί, να διαθέτει το CATER, την υπηρεσία που αναπτύσσεται στo πλαίσιo ενός ευρωπαϊκού προγράμματος από διεθνή ομάδα επιστημόνων, με τεχνικό συντονιστή τον κ. Ευάγγελο Μπεκιάρη, Διευθυντή Ερευνας στο Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.

Το CATER αποτελεί ουσιαστικά μία εφαρμογή virtual reality (εικονική πραγματικότητα), η οποία απεικονίζει κάθε εξάρτημα τρισδιάστατα και με κάθε λεπτομέρεια, επιτρέποντας στον χρήστη να δει από διάφορες οπτικές γωνίες και αποστάσεις το «ψηφιακό ομοίωμα» του οχήματος που συνέθεσε με τα εξαρτήματα της επιλογής του. Με δυο λόγια, εμείς θα σχεδιάζουμε το Ι.Χ. που ανταποκρίνεται στην αισθητική μας.

Οι δυνατότητες

«Παρ’ όλο που η υπηρεσία προσφέρεται και διαδικτυακά, μέσω ενός απλού προσωπικού υπολογιστή, οι δυνατότητες αξιοποιούνται πλήρως με ένα προσομοιωτή εικονικής πραγματικότητας», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Μπεκιάρης. Προσομοιωτή «στον οποίο ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί για παράδειγμα να “ανοίξει” τις πόρτες για να δει τους εσωτερικούς χώρους, αποκτώντας έτσι μία ρεαλιστική αίσθηση για το πώς θα είναι τελικά το Ι.Χ. που θα αγοράσει».

Με την τιμή τέτοιων προσομοιωτών να ξεκινά από τις 12.000 ευρώ, ο Ελληνας ερευνητής θεωρεί ότι το κόστος αυτό δεν είναι απαγορευτικό, από τη στιγμή που θα βοηθήσει κάθε έκθεση αυτοκινήτων να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες στους πελάτες της, εξοικονομώντας πολύτιμο χώρο από το κατάστημα. Δεν είναι τυχαίο μάλιστα ότι στην κοινοπραξία ανάπτυξής του συμμετέχουν η Fiat, η Volvo και η Μαλαισιανή Proton, συγχρηματοδοτώντας το έργο.

Από την άλλη πλευρά, εδώ και μερικά χρόνια οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν συνειδητοποιήσει ότι η εμπορική επιτυχία ενός νέου μοντέλου εξαρτάται και από τη δυνατότητα που θα έχει ο αγοραστής να καθορίσει ο ίδιος πολλά από τα χαρακτηριστικά τους.

Πρόγραμμα που είναι φιλικό στον χρήστη

Εκτός από τη δημιουργία του εικονικού περιβάλλοντος, μία από τις προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι επιστήμονες του CATER ήταν το πρόγραμμα να είναι συμβατό με τα ηλεκτρονικά δίκτυα όλων των μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται με τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ώστε να μπορεί να συνδεθεί με αυτά. Ο Διευθυντής Ερευνας, κ. Δημ. Μπεκιάρης, τονίζει ότι η επιτυχία της εφαρμογής δεν θα κριθεί μόνο από το αν αξιοποιεί τις χιλιάδες διαφορετικές επιλογές που προσφέρει κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και από το πόσο φιλική θα είναι αυτή στον χρήστη –καθοδηγώντας τον μέσα από απλές ερωτήσεις ώστε να μην χαθεί σε αυτό το… χάος. Πιο συγκεκριμένα, δηλώνοντας ο χρήστης την ηλικία, το φύλο αλλά και το «ύφος» που θέλει να έχει το Ι.Χ. του («σπορ», «οικογενειακό» κ.λπ.), το πρόγραμμα μπορεί να του προτείνει μία σειρά από αξεσουάρ τα οποία ταιριάζουν στη δική του περίπτωση. «Για να γίνει αυτό, προηγήθηκε μία έρευνα σε χιλιάδες ανθρώπους από πολλές χώρες, ώστε να καθορίσουμε για παράδειγμα ποια εξαρτήματα έχει στο μυαλό του ένας ενήλικος Ελληνας όταν μιλάει για “σπορ αυτοκίνητο” και ποια ένας αντίστοιχος Ινδός», λέει στην «Κ» ο κ. Μπεκιάρης, «δημιουργώντας μία βάση δεδομένων όπου όλα τα αξεσουάρ Ι.Χ. κατανέμονται ανάλογα με τη χώρα προέλευσης κι άλλα δημογραφικά στοιχεία των υποψήφιων αγοραστών».

«Μεταναστεύσαμε για να πάει σχολείο» Αγώνας δρόμου για τον ειδικό εξοπλισμό τυφλού μαθητή

ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ -10/7/2009

Τα σχόλια είναι κλειστά.

embed_badge
Ecomobility
Ιστοσελίδα μαθητών Εκπ.Καντά
Βραβεία Ecomobility
2ο Βραβείο στο Ecomobility 2017
1ο Βραβείο στο Ecomobility 2016
banner
Εικονική περιήγηση
Οι παιδικοί μας σταθμοί
Συνήγορος του παιδιού
Συνήγορος του παιδιού
Σύνδ. Κοινωνικής Ευθύνης
Αναζήτηση
Αρχείο αναρτήσεων