Παλαιά σχολικά βιβλία
Από το 1954

Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

H Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και η Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, στην οποία συμμετέχουν το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας – Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, διοργανώνουν στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων ανθρώπων στο προσφυγικό ζήτημα, Πανελλήνιο Διαγωνισμό με θέμα τους Πρόσφυγες για το 2013.
Στο Διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν οι μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων της χώρας στην κατηγορία «Ζωγραφική», «Σκέφτομαι και Γράφω» και «Κολλάζ-Αφίσα» αντίστοιχα.
 
Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι: «Η σιωπή είναι ανοχή;». Η ακριβής διατύπωση για την Ε΄ και ΣΤ’ Τάξη έχει ως εξής:
«Ο κόσμος θα ακούει μαύρη γάτα και θα τον πιάνει αμόκ! Οι γάτες θα θεωρούνται υπεύθυνες για τις χαμηλές συντάξεις! Οι γάτες θα φταίνε για τα ετοιμόρροπα σχολεία! Οι γάτες θα ευθύνονται για τα βρόμικα νοσοκομεία! Οι γάτες θα ευθύνονται για τα νοθευμένα τρόφιμα!»….
Στο μακρινό νησί που περιγράφει ο Ευγένιος Τριβιζάς στο βιβλίο του «Η τελευταία μαύρη γάτα» τα μέλη μιας μυστικής αδελφότητας καταφέρνουν να πείσουν τους νησιώτες ότι οι μαύρες γάτες είναι υπεύθυνες για όλα τα δεινά του τόπου με αποτέλεσμα να ξεκινήσει ένα ατέλειωτο κυνηγητό ενάντια στις μαύρες γάτες. Με τον ίδιο τρόπο που και στη χώρα μας, όπου έχουν εγκατασταθεί μετανάστες και πρόσφυγες κυνηγημένοι από τις δικές τους χώρες από την ανέχεια, τον πόλεμο και τις διώξεις, υπάρχουν άνθρωποι που τους θεωρούν υπεύθυνους και για τα δικά μας προβλήματα. Γι’ αυτό το λόγο πολλές φορές οι μετανάστες και οι πρόσφυγες πέφτουν θύματα ρατσιστικής βίας. Είτε στη δουλειά τους – υπάρχουν αρκετά κρούσματα ξυλοδαρμού τους την ώρα που επιστρέφουν κατάκοποι στο σπίτι – ή ακόμα και στο σχολείο – όπου ο «ξένος» μαθητής αντιμετωπίζεται κάποιες φορές με καχυποψία, με εχθρότητα, ή ακόμα και με λεκτική ή σωματική βία.
Στο νησί του βιβλίου του Τριβιζά, οι άλλες γάτες, διαφορετικού χρώματος συμπονούν τις μαύρες γάτες. «Τόσο οι σκέψεις μας, όσο και οι ευχές μας θα σας συνοδεύουν στο δίκαιο αγώνα σας. Αλλά κατά τα άλλα μην μας ανακατεύετε…»
Πολλές φορές ο φόβος, η άγνοια, το γεγονός ότι πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε την κατάσταση μας κάνει να σιωπούμε. Να συμπονάμε εκείνους που πέφτουν θύματα ρατσιστικής βίας, να διαφωνούμε με εκείνους που την ασκούν όμως να μην υψώνουμε τη φωνή μας ή να μην αντιστεκόμαστε απέναντι σε τέτοιου είδους περιστατικά και καταστάσεις.
Υπάρχουν άλλοι τρόποι να εκφράσουμε ότι δεν αδιαφορούμε απέναντι σε τέτοιες καταστάσεις;
• Για την ΣΤ’ Τάξη (Σκέφτομαι και Γράφω):
Με αφορμή κάποιο περιστατικό από την καθημερινότητά σας, που έλαβε χώρα σε δημόσιο χώρο (λεωφορείο, προαύλιο, άλλη δημόσια υπηρεσία) και στο οποίο ήσασταν παρόντες ως παρατηρητές ή/και συμμετέχοντες, γράψτε τη γνώμη σας για τον τρόπο που ο καθένας χωριστά αλλά και με συλλογικό τρόπο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα ρατσιστικά φαινόμενα και τη βία. Γράψτε τις ιδέες σας για το πώς μπορεί να βοηθήσει το σχολείο- εκπαιδευτικοί και μαθητές – σε μια τέτοια προσπάθεια.
• Για την Ε’ Τάξη (Ζωγραφική):
Τίτλος ζωγραφικής: «Στην ξενοφοβία και στη ρατσιστική βία δεν σιωπώ – με τα χρώματά μου εκφράζω τη γνώμη μου και δυναμώνω τη φωνή μου».
• Ομαδική Συμμετοχή για την ΣΤ΄ και Ε΄ Τάξη (Αφίσα-Κολλάζ):
Μαζεύουμε εικόνες, λέξεις, σχήματα και ιδέες για τα πώς μπορούμε να σταθούμε απέναντι στο ρατσισμό και την ξενοφοβία. Με ομαδική εργασία, δημιουργούμε ένα κολλάζ ή μια αφίσα, όπου θα αποτυπώνεται η άποψη και η φωνή όλων των μελών της ομάδας.
Όροι συμμετοχής στο Διαγωνισμό:
1. Όσοι μαθητές/τριες επιθυμούν, μπορούν να λάβουν μέρος στο Διαγωνισμό με τον εξής τρόπο:
α. Μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης ατομικά με Έκθεση (Σκέφτομαι και Γράφω) και σε ομάδες μέχρι 5 ατόμων με Αφίσα-Κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό διαστάσεων 30 Χ 45 εκ.
β. Μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης ατομικά με Ζωγραφική σε χαρτί διαστάσεων 25 Χ 35 εκ. και σε ομάδες μέχρι 5 ατόμων με Αφίσα-Κολλάζ σε χαρτί ή άλλο υλικό διαστάσεων 30 Χ 45 εκ.
2. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί από 28 Φεβρουαρίου 2013 μέχρι και 19 Απριλίου 2013 κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και όχι ως κατ’ οίκον εργασία. (Η Έκθεση στο μάθημα της Γλώσσας και η Ζωγραφική και το Κολλάζ/Αφίσα στο μάθημα των Εικαστικών). Ως εκ τούτου κρίνεται σημαντικό να διατεθεί μία τουλάχιστον διδακτική ώρα για τη συμμετοχή των μαθητών στο Διαγωνισμό.
3. Πριν από το διαγωνισμό θα προηγηθεί ενημέρωση των μαθητών από το Διευθυντή και τους Εκπαιδευτικούς των τμημάτων για το θέμα των προσφύγων, καθώς και το ρόλο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, λαμβάνοντας υπόψη και το επισυναπτόμενο ενημερωτικό φυλλάδιο της Ύπατης Αρμοστείας.
4. Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να μεριμνήσουν για την έγκαιρη αποστολή της εγκυκλίου στα σχολεία της αρμοδιότητάς τους (δημόσια και ιδιωτικά).
5. Ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας θα συγκροτήσει τριμελή επιτροπή Εκπαιδευτικών, η οποία θα επιλέξει το καλύτερο γραπτό, το καλύτερο έργο ζωγραφικής και την καλύτερη Αφίσα τα οποία θα σταλούν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού.
Συνοδευτικά μαζί με τα έργα που θα επιλεγούν, θα αποσταλεί και κατάσταση με το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση και το τηλέφωνο των μαθητών/τριών καθώς και την πλήρη διεύθυνση και το τηλέφωνο του σχολείου τους. Το ονοματεπώνυμο πρέπει να υπάρχει τόσο στις εκθέσεις, όσο και στα έργα ζωγραφικής.
Με ευθύνη του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής καθοδήγησης Π.Ε. θα συσταθεί τριμελής επιτροπή από Σχολικούς Συμβούλους σε κάθε Δ/νση Π.Ε., η οποία θα επιλέξει τις τρεις καλύτερες εκθέσεις και τα τρία καλύτερα έργα ζωγραφικής.
Με ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης, τα έργα που θα επιλεγούν, θα αποσταλούν μέχρι 30 Απριλίου 2013 στα Γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Ταγιαπιέρα 12, 115 25, Αθήνα (υπ’ όψιν κας Εύας Σαββοπούλου). Η Ύπατη Αρμοστεία θα ορίσει ειδική επιτροπή σε συνεργασία με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας – Ι.Π.Ε.Μ για την αξιολόγηση των έργων και τη βράβευση όσων θα ξεχωρίσουν. Η Επιτροπή θα επιλέξει τα δύο καλύτερα κείμενα από την κατηγορία της Έκθεσης και της Ζωγραφικής αντίστοιχα και από μία ομαδική συμμετοχή στην κατηγορία της Αφίσας/Κολλάζ για τις δύο τάξεις του Δημοτικού.
Επισημαίνεται ότι η Ύπατη Αρμοστεία έχει το δικαίωμα να δημοσιοποιεί και να αξιοποιεί τα έργα που θα υποβληθούν στο διαγωνισμό μέσα από τα έντυπα ή τις ιστοσελίδες της ή με όποιον άλλο τρόπο κρίνει επωφελή για την προώθηση των σκοπών της, αναφέροντας πάντα τα στοιχεία του δημιουργού.
Τα ονόματα των διακριθέντων μαθητών στις επιμέρους κατηγορίες της Έκθεσης, της Ζωγραφικής και της Αφίσας θα ανακοινωθούν από την Ύπατη Αρμοστεία στο τέλος Μαΐου 2013.
Τα βραβεία-δώρα των διακριθέντων μαθητών, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων μία ηλεκτρονική ταμπλέτα με ηλεκτρονικό αναγνώστη (pocketbook surfpad), ενώ η βράβευση θα πραγματοποιηθεί σε ειδική τελετή που θα λάβει χώρα μέσα στο 2013.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν:
α) να επισκέπτονται τις ιστοσελίδες www.unhcr.gr, www.1againstracism.gr και www.unhcr.org
β) να απευθύνονται στα Γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (κα.Νάνου, κα. Σαββοπούλου, τηλ. 210-6756801, 210- 6726462-3)
Συνημμένα μπορείτε να βρείτε ενημερωτικό φυλλάδιο της Ύπατης Αρμοστείας για το Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα τους Πρόσφυγες.
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

embed_badge
Βραβεία Ecomobility
2ο Βραβείο στο Ecomobility 2017
1ο Βραβείο στο Ecomobility 2016
banner
Εικονική περιήγηση
Οι παιδικοί μας σταθμοί
Συνήγορος του παιδιού
Συνήγορος του παιδιού
Σύνδ. Κοινωνικής Ευθύνης
Αναζήτηση
Αρχείο αναρτήσεων