Παλαιά σχολικά βιβλία
Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Η Πρόσκληση

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του σχεδίου εργασίας, «Αγαπημένοι μας παππούδες και γιαγιάδες»  τα παιδιά αποφάσισαν να προσκαλέσουν τους αγαπημένους παππούδες και τις γιαγιάδες στο νηπιαγωγείο. Αφού προηγήθηκε η σύνταξη και αποστολή της πρόσκλησης στους παππούδες και στις γιαγιάδες, η επίσκεψή πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 22 Οκτωβρίου.

Οι γιαγιάδες και παππούδες είναι ιδιαίτερα αγαπημένα πρόσωπα για τα παιδιά, όπως και το δέσιμο που έχουν μεταξύ τους είναι πολύ μεγάλο και σημαντικό. Σ’αυτή την σπουδαία σχέση οφείλεται και το γεγονός ότι οι επισκέπτες μας ήρθαν με χαρά και τα παιδιά ανταποκρίθηκαν άψογα στο ρόλο του οικοδεσπότη. Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες μέσα από τις οποίες τα παιδιά ήρθαν πιο κοντά με τη συγκεκριμένη ηλικία και εντόπισαν, με τρόπο που διασκέδασε και τις δυο πλευρές, τις ομοιότητες και διαφορές τους ως προς την καθημερινότητα και γενικότερα.

Γνωριμία – Συζήτηση

Τα παιδιά, αφού καλωσόρισαν και γνώρισαν τους επισκέπτες, κάθισαν μαζί τους και ξεκίνησε η συζήτηση. Τα παιδιά έκαναν στους παππούδες και γιαγιάδες τις παρακάτω ερωτήσεις:

  • «Πώς ήσασταν ως παιδιά»,
  • «Τι σας άρεσε να κάνετε»,
  • «Τι παιχνίδια παίζατε»,
  • «Είχατε φίλους»,
  • «Σας άρεσε το σχολείο»,
  • «Τώρα που δε δουλεύετε, με τι ασχολείστε».

Με βάση τις απαντήσεις που δόθηκαν, προέκυψαν χρήσιμες πληροφορίες για την παιδική τους ηλικία, τα όμοια και διαφορετικά στοιχεία, αλλά και για την καθημερινότητα ενός παππού και μιας γιαγιάς σε σχέση με αυτή των παιδιών.

Ειδικότερα, μέσα από τη συγκεκριμένη συζήτηση, τα παιδιά:

  • Διατύπωσαν ερωτήσεις
  • Συνειδητοποίησαν ομοιότητες και διαφορές με τους άλλους
  • Προσέγγισαν χρονικές έννοιες και αντιλήφθηκαν τη χρονική ακολουθία γεγονότων
  • Συμμετείχαν σε συζητήσεις

Γνωριμία – Συζήτηση

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν δημιουργικές δραστηριότητες, στο πλαίσιο των οποίων τα παιδιά αλληλεπίδρασαν με τους παππούδες και τις γιαγιάδες.

Μικρές και μεγάλες παλάμες στο χαρτόνι

 Δεδομένου ότι δύο παιδιά δεν είχαν τον παππού ή τη γιαγιά τους στην τάξη, καθώς δεν κατάφεραν να έρθουν, η επιλογή όλων των ζευγαριών έγινε τυχαία. Συγκεκριμένα, κάθε παππούς και γιαγιά, αλλά και κάθε παιδί επέλεξε ένα χρωματιστό χαρτάκι. Συνεπώς, σε όποιους έτυχε το ίδιο χρώμα, βρέθηκαν στην ίδια ομάδα. Τα ζευγάρια που προέκυψαν από αυτή τη διαδικασία αποτελούνταν από ένα παιδί και μία γιαγιά ή παππού. Οι ομάδες χωρίστηκαν σε δύο τραπέζια. Σε κάθε ένα υπήρχε ένα μεγάλο χαρτόνι στο οποίο τα ζευγάρια σχεδίασαν τις παλάμες τους. Σε κάποια ζευγάρια ο ένας σχεδίασε την παλάμη του άλλου. Στη συνέχεια, αφού ολοκληρώθηκαν τα σχέδια, τα μέλη κάθε ζευγαριού έγραψαν σε κάθε δάχτυλο της αντίστοιχης παλάμης τους ό,τι τους αρέσει πάρα πολύ, όπως, ταξίδια, παγωτό, θάλασσα κ.α. Ανά ζευγάρι, συζητήθηκαν οι επιλογές  και διαπιστώθηκαν ομοιότητες και διαφορές. Τέλος, αφού στόλισαν τις παλάμες με ζωγραφιές, έγραψαν το όνομά τους.

 

Μικρές και μεγάλες παλάμες στο χαρτόνι

Μικρές και μεγάλες παλάμες στο χαρτόνι

 Συνέχισε τη ζωγραφιά μου

 Έπειτα, τα ζευγάρια κλήθηκαν να συνεργαστούν στη δημιουργία μιας ζωγραφιάς. Συγκεκριμένα ο ένας έπρεπε να συνεχίσει τη ζωγραφιά του άλλου. Ειδικότερα, προκειμένου αυτό να αναδειχθεί, είχαν να δουλέψουν σε δύο κόλλες Α4 οι οποίες ήταν κολλημένες μεταξύ τους, ώστε να γίνουν μία, σε μέγεθος Α3. Στο τέλος της διαδικασίας, συζήτησαν και έγραψαν τον τίτλο που θα ταίριαζε στη ζωγραφιά τους.

Οι παραπάνω δραστηριότητες έδωσαν ευκαιρίες για,

  • συμμετοχή σε συζητήσεις και χρήση στοιχειώδους επιχειρηματολογίας
  • περιγραφή
  • κατανόηση αξίας της ομαδικής εργασίας και της από κοινού ανακάλυψης
  • συνειδητοποίηση  της μοναδικότητας και εστίαση στις ομοιότητες και διαφορές με τους άλλους.

Συνέχισε τη ζωγραφιά μου

Συνέχισε τη ζωγραφιά μου

Γλυκό τσιζ κέικ και δωράκια

Προκειμένου τα παιδιά να ευχαριστήσουν τους παππούδες και γιαγιάδες για την επίσκεψή τους στην τάξη, αλλά και για την προθυμία τους να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες, κέρασαν τσιζ κέικ που τα ίδια έφτιαξαν από την προηγούμενη μέρα με τη βοήθεια της κυρίας Βασιλικής Γιαννοπούλου και μοίρασαν καρφίτσες-κόσμημα για τις γιαγιάδες και κομπολόγια για τους παππούδες που επίσης δημιούργησαν τα ίδια.

 

Γλυκό τσιζ κέικ

 

Δωράκι στους παππούδες

Δωράκι στους παππούδες

Δωράκι στις γιαγιάδες

Δωράκι στις γιαγιάδες

Αποχαιρετισμός

Τα παιδιά γεμάτα ικανοποίηση, αποχαιρέτησαν τους επισκέπτες ξεπροβοδίζοντάς τους ως την πόρτα και αντάλλαξαν ευχαριστίες για την εποικοδομητική  συνεργασία.

Αξιολόγηση από τα παιδιά

Αμέσως μετά, συζητήθηκε στην τάξη όλη η διαδικασία και σχολιάστηκε η έκβαση των δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα, έγινε αναφορά σε όσα γράφηκαν στις παλάμες και συγκρίθηκαν οι επιθυμίες κάθε ζευγαριού. Τέλος, μιλήσαμε για τις απαντήσεις που δόθηκαν στις ερωτήσεις των παιδιών, και διαπιστώθηκαν ομοιότητες και διαφορές σε σχέση με αυτά που περίμεναν να ακούσουν και είχαν ήδη ζωγραφίσει εκ των προτέρων.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

embed_badge
Ecomobility
Ιστοσελίδα μαθητών Εκπ.Καντά
Βραβεία Ecomobility
2ο Βραβείο στο Ecomobility 2017
1ο Βραβείο στο Ecomobility 2016
banner
Εικονική περιήγηση
Οι παιδικοί μας σταθμοί
Συνήγορος του παιδιού
Συνήγορος του παιδιού
Σύνδ. Κοινωνικής Ευθύνης
Αναζήτηση
Αρχείο αναρτήσεων