Παλαιά σχολικά βιβλία
Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Το ξυπνητήρι χτυπά στις 5 το πρωί κι εγώ σηκώνομαι εύκολα. «Θαύμα» θα έλεγε η μητέρα μου! Είναι όμως η μέρα που ξεκινάμε για την πενθήμερη εκδρομή στη Θεσσαλονίκη και πρέπει στις 07:00 να είμαστε στο σταθμό των τρένων. Το κίνητρο είναι λοιπόν τόσο ισχυρό που δεν σκέφτομαι τίποτε άλλο, παρά να πάρω μαζί μου όσα χρειάζομαι. Και ξεκινάμε….

pmr2014_00

Ένα ηλιόλουστο πρωινό της 21ης Νοεμβρίου 2013 απολαμβάνουμε το ταξίδι με το τρένο. Μέρη που δεν έχω ξαναδεί, φύση και πλάκες με την παρέα στο βαγόνι. Και να, κάπου στο βάθος η Θεσσαλονίκη! Ανυπομονώ να τη γνωρίσω, να περπατήσω στην πλατεία Αριστοτέλους, να δω τη θέα από τα κάστρα, να φωτογραφηθώ στο Λευκό Πύργο. Α ξέχασα, οι καθηγητές που μας συνοδεύουν είπαν ότι θα πάμε και στο μουσείο!
Φτάνουμε στο ξενοδοχείο που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Ξεκουραζόμαστε λίγο κι έπειτα βγαίνουμε για φαγητό. Κόσμος πάει κι έρχεται, κίνηση, μαγαζιά κι εμείς θεατές πίσω από τα τζάμια ενός εστιατορίου. Τελικά, έχει ωραίο φαγητό στη Θεσσαλονίκη! Η κούραση όμως γίνεται αισθητή και οι αντοχές ίσα που αρκούν για την επιστροφή στο ξενοδοχείο. Έχει πια βραδιάσει και κάπου εδώ ολοκληρώνεται η πρώτη μέρα.

pmr2014_02

Όπως είναι φυσικό ξυπνήσαμε νωρίς το άλλο πρωί και η διάθεσή μας ανεβαίνει, καθώς απολαμβάνουμε το πρωινό μας. Σε λίγο μια συμπαθής ξεναγός αναλαμβάνει την περιήγησή μας σε σπουδαία μνημεία της πόλης. Ανεβαίνουμε στα Κάστρα στην Άνω πόλη απ’ όπου η θέα προς τον Θερμαϊκό είναι υπέροχη! Μαθαίνουμε για την ιστορία της Θεσσαλονίκης από την εποχή της Τουρκοκρατίας ως σήμερα. Σε λίγο έχει σειρά το Αρχαιολογικό Μουσείο με ευρήματα από την εποχή του Μ.Αλέξανδρου. Ενδιαφέρουσα η ξενάγηση, αλλά μάς βλέπω κουρασμένους. Κάποιοι ονειρεύονται καφεδάκι στην παραλία μιας κι έχει τόσο ωραία μέρα. Η Αψίδα του Γαλέριου (Καμάρα) ορθώνεται μπροστά μας και το μάθημα της Ιστορίας παίρνει σάρκα και οστά. Το ίδιο γίνεται και με το μάθημα των Θρησκευτικών, καθώς σε λίγο βρισκόμαστε στον περίκεντρο ναό της «Ροτόντας». Η ξενάγηση ολοκληρώνεται και η βόλτα στην παραλία είναι η καλύτερη πρόταση.
Ξημέρωσε κιόλας Σάββατο 23 του Νοέμβρη κι ετοιμαζόμαστε για τη Βεργίνα. Απολαμβάνουμε τον υπέροχο στεγασμένο αρχαιολογικό χώρο-μουσείο με τα εκθέματά του. Εδώ βρίσκεται και ο τάφος του βασιλιά Φιλίππου του Β΄. Η αρχαία Ελληνική Ιστορία ζωντανεύει μπροστά μας. Καταλαβαίνουμε ότι άξιζε τον κόπο να έρθουμε ως εδώ. Συνεχίζουμε για τη Νάουσα και την περιοχή Άγιος Νικόλαος, όπου η φύση μάς υποδέχεται με πηγές, ρυάκια, κιτρινισμένα φύλλα καταγής κι εμείς να προσπαθούμε να αποτυπώσουμε τις εικόνες αυτές σε κινητά και φωτογραφικές μηχανές. Το γεύμα που ακολουθεί, μας δίνει δύναμη να καταλήξουμε στην Έδεσσα και να θαυμάσουμε τους καταρράκτες. Έχει πια σκοτεινιάσει κι αρχίζει να βρέχει. Η επιστροφή στη Θεσσαλονίκη γίνεται με δυσκολία κι όταν πια φτάνουμε, πάμε για ξεκούραση.

pmr2014_03

Μόνο που η ξεκούραση διήρκησε πολλές ώρες κι έχει ήδη έρθει η Κυριακή. Ξεκινάμε για το Εβραϊκό Μουσείο, συνεχίζουμε με το μουσείο φωτογραφίας στο λιμάνι και καταλήγουμε στον Λευκό Πύργο. Ολοκληρώνουμε την περιήγησή μας με το ναό του Αγίου Δημητρίου, όπου παρατηρούμε τις εικόνες, τις τοιχογραφίες, ενώ κατεβαίνουμε και στην κρύπτη του ναού. Τελικά, τη Θεσσαλονίκη μπορείς να την απολαύσεις και με τα πόδια, γιατί οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες. Δέκα λεπτά αργότερα τρώγαμε ήδη μεσημεριανό στο ξενοδοχείο και κανονίζαμε τη βραδινή μας έξοδο. Να ‘μαστε λοιπόν και στα «Λαδάδικα» να διασκεδάζουμε και να περνάμε πολύ καλά.
Κι όμως, ακόμα και το «πολύ καλά» γίνεται με το πέρασμα του χρόνου μια όμορφη ανάμνηση. Έτσι και για μας η επόμενη μέρα ήρθε να μας θυμίσει ότι καλά περάσαμε, αλλά τώρα επιστρέφουμε στα γνωστά και καθημερινά. Βέβαια, είναι στο χέρι μας να εξακολουθούμε να τα βλέπουμε όμορφα, γιατί η ζωή είναι μπροστά μας. Με αυτά τα συναισθήματα ξεχυθήκαμε στα μαγαζιά να αγοράσουμε δωράκια για γονείς, αδέρφια και φίλους.

pmr2014_01

Στο ρολόι όλο και πλησιάζει η ώρα αναχώρησης κι εμείς, γεμάτοι εικόνες κι εμπειρίες, κατευθυνόμαστε στο σταθμό, για να πάρουμε το τρένο. Το κέφι δεν είναι το ίδιο τώρα. Όλα έχουν γίνει μια γλυκιά ανάμνηση που θα μας συντροφεύει στο ταξίδι της ζωής…