Παλαιά σχολικά βιβλία
Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

«Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικής Δημιουργίας για τους Πρόσφυγες 2014».

Σας γνωρίζουμε ότι η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Υ.Α.) και η Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, στην οποία συμμετέχουν το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας – Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη – Συνήγορος του Παιδιού και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων ανθρώπων στο προσφυγικό ζήτημα, προκηρύσσουν Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας μεταξύ των μαθητών της Γ΄ τάξης Γυμνασίου, της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου και της Α΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου.

Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι προαιρετική και οι εργασίες θα εκπονηθούν εκτός ωρών διδασκαλίας.

Το θέμα του εφετινού Διαγωνισμού είναι: «Θα πω την ιστορία σου» – οι νέοι αφηγούνται ιστορίες προσφύγων.

Εισαγωγή

Το 2014 θα είναι ίσως η χρονιά με τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ιστορία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, καθώς μέχρι το τέλος της αναμένεται να έχουν εκτοπιστεί από τις εστίες τους περισσότεροι άνθρωποι από όσους έχουν ξεριζωθεί συνολικά από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά. Πίσω από τους αμείλικτους αριθμούς βρίσκονται ολόκληρες οικογένειες – άντρες, γυναίκες και παιδιά – που αναγκάζονται, λόγω πολέμου ή διώξεων, να αλλάξουν τη ζωή τους από τη μία στιγμή στην άλλη.

Ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Προσφύγων, που τιμάται κάθε χρόνο στις 20 Ιουνίου, η Ύπατη Αρμοστεία ζητά να αφηγηθείτε την ιστορία ενός πρόσφυγα και της οικογένειάς του, στη σύγχρονη ή παλαιότερη εποχή, προκειμένου να δείξετε ποιοι πραγματικά κρύβονται πίσω από τους αριθμούς. Οι συμμετοχές που θα βραβευθούν θα προβληθούν στην ιστοσελίδα της Υ.Α. www.unhcr.gr και στην ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Παιδιού www.0-18.gr, ενώ θα επιδιωχθεί να αξιοποιηθούν περαιτέρω στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Τομέα Ενημέρωσης της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Στόχος είναι με την καθεμιά από αυτές τις ιστορίες, να προβάλουμε τη δύναμη και το κουράγιο των προσφύγων, να υπενθυμίσουμε ότι αυτό που συμβαίνει σήμερα σε εκατομμύρια οικογένειες το έχουν βιώσει εκατομμύρια άλλοι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, στο πρόσφατο και το μακρινό παρελθόν, και να αναδείξουμε τα πανανθρώπινα συναισθήματα που ο καθένας από εμάς θα ένιωθε εάν αντιμετώπιζε το ενδεχόμενο να χάσει τα πάντα, να ξεκινήσει τη ζωή του από την αρχή ή να χρειαστεί να προστατεύσει την οικογένειά του από τη βία.

Συμμετοχή στο διαγωνισμό

1. Γραπτό κείμενο – ατομική συμμετοχή

Με αφορμή τα παραπάνω γράψτε την ιστορία ενός πρόσφυγα ή μιας οικογένειας προσφύγων που γνωρίζετε. Μπορεί να είναι μια ιστορία για κάποιον από το κοντινό σας περιβάλλον, φίλο ή μέλος της οικογένειάς σας, για έναν άνθρωπο που έχετε συναντήσει, για κάποιον που έχετε διαβάσει ή ακούσει, ή ακόμη και να αναφέρεται σε ένα έργο τέχνης που απεικονίζει τη φυγή ή την παροχή ασύλου και σας έχει κάνει εντύπωση.

Οι αφηγήσεις μπορεί να αφορούν τη σύγχρονη εποχή ή το μακρινό παρελθόν και να αναφέρονται σε οποιαδήποτε πτυχή της προσωπικής ιστορίας του πρόσφυγα ή της οικογένειάς του, αρχίζοντας από τη ζωή στην πατρίδα του, το εφιαλτικό ταξίδι της φυγής και τους κινδύνους που συνάντησε, τον αποχωρισμό από αγαπημένους του, τη βοήθεια που έλαβε ή όχι, τον αγώνα και την αγωνία για επιβίωση, την προσπάθεια για μια νέα αρχή σε μια νέα, άγνωστη χώρα, την επιτυχία που ενδεχομένως γνώρισε ξαναχτίζοντας τη ζωή του. Μπορεί να είναι ακόμη και μια ιστορία για ένα μεμονωμένο γεγονός, όπως μια ευτυχισμένη ανάμνηση ή μια ιστορία για κάποιο αντικείμενο που έφεραν οι πρόσφυγες μαζί τους.

2. Οπτικοακουστικό μήνυμα / βίντεο – ομαδική συμμετοχή

Με αφορμή τα παραπάνω, δημιουργήστε ένα βίντεο, διάρκειας 1-3 λεπτών για χρήση στην τηλεόραση ή το internet, με τίτλο: «Σε 1 λεπτό μία οικογένεια μπορεί να χάσει τα πάντα».

Το βίντεο θα δείχνει μια οποιαδήποτε πτυχή της μοναδικής ιστορίας ενός πρόσφυγα ή μιας οικογένειας προσφύγων μέσα από εμπειρίες, σκέψεις, συναισθήματα από την περίοδο πριν αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, στη διάρκεια του ταξιδιού τους προς ένα ασφαλές μέρος ή από τη ζωή τους στη χώρα που βρίσκονται σήμερα.

«Ήρωες» της ιστορίας μπορεί να είναι άνθρωποι που βρίσκονται δίπλα σας – συμμαθητές, γείτονες, συγγενείς, δάσκαλοι – ή άνθρωποι που θα συναντήσετε για πρώτη φορά με αφορμή αυτό το βίντεο.

3. Με φωτογραφίες (photo story) – ατομική ή ομαδική συμμετοχή

Δημιουργήστε μια ιστορία με 7 έως 15 φωτογραφίες με τίτλο «Σε 1 λεπτό μία οικογένεια μπορεί να χάσει τα πάντα» που να απεικονίζουν το αληθινό πρόσωπο ενός πρόσφυγα ή μιας οικογένειας προσφύγων. Κάθε φωτογραφία θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα σύντομο κείμενο που δεν θα υπερβαίνει τις 200 λέξεις.

Πηγές για έμπνευση

Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Εκστρατεία της Υ.Α. «Και 1 θύμα ρατσιστικής βίας είναι πολύ»

Εκστρατεία της Υ.Α. «Σε 1 λεπτό μία οικογένεια μπορεί να χάσει τα πάντα»

Η Φωνή των Παιδιών

Προστατεύοντας του Πρόσφυγες και ο Ρόλος της Υ.Α.

· http://www.unhcr.gr/fileadmin/Greece/General/PDF-LOW.pdf

Όροι συμμετοχής στο διαγωνισμό

· Ο Διαγωνισμός θα ξεκινήσει στις 12 Μαρτίου 2014 και θα διαρκέσει μέχρι και τις 16 Μαΐου 2014. Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης Γυμνασίου, της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου και της Α΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείουείτε ατομικά με τη συγγραφή κειμένου είτε ομαδικά (με συμμετοχές μέχρι και 5 ατόμων) με τη δημιουργία βίντεο. Για την κατηγορία των φωτογραφιών (photostory) οι συμμετοχές μπορεί να είναι είτε ατομικές είτε ομαδικές.

· Πρωτότυπη δημιουργία: Τα έργα (γραπτό κείμενο, οπτικοακουστικό μήνυμα/βίντεο, photostory) θα πρέπει να αποτελούν πρωτότυπη δημιουργία των μαθητών/τριών. Άλλοι εμπλεκόμενοι, π.χ. γονείς ή εκπαιδευτικοί, μπορούν να ασκούν μόνο βοηθητικό ρόλο (συντονισμός ομάδας, τεχνική υποστήριξη, ενοικίαση εξοπλισμού κ.λπ.). Η υποβολή των έργων θα πρέπει να συνοδεύεται με δήλωση του/της ή των δημιουργών ότι το έργο είναι πρωτότυπο και δεν έχει δημοσιευτεί ή προβληθεί αλλού.

· Τα γραπτά έργα θα πρέπει να κατατεθούν σε ηλεκτρονική μορφή σε αρχείο wordσε γραμματοσειρά TimesNewRoman, μέγεθος γραμμάτων 12 και μονό διάστιχο.Σε ξεχωριστή πρώτη σελίδα θα πρέπει να αναγράφονται το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, το τηλέφωνο του/της μαθητή/τριας καθώς και η πλήρης διεύθυνση και το τηλέφωνο της σχολικής μονάδας τους.

· Μέγιστη έκταση κειμένου 1.200 λέξεις.

· Το οπτικοακουστικό μήνυμα/βίντεο δεν πρέπει να ξεπερνάει σε διάρκεια τα 3 λεπτά, μαζί με τους τίτλους αρχής και τέλους. Θα πρέπει να μην έχει παρουσιαστεί στο πλαίσιο άλλης διοργάνωσης ή διαγωνισμού. Το τελικό προϊόν θα πρέπει να αποσταλεί ψηφιακά (σε DVDή άλλο ψηφιακό μέσο) κατά προτίμηση σε ποιότητα HD (High Definition) και ανάλυση 1280/720. Το format του βίντεο θα πρέπει να είναι mpeg, avi ή mov. Μαζί με το βίντεο, θα πρέπει να αποσταλούν τρεις φωτογραφίες (video stills) από το έργο, σε οποιονδήποτε από τους κοινούς μορφότυπους, όπως jpg, tif ή png. Οι συμμετέχοντες/ουσες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακή κάμερα, κινητό τηλέφωνο ή οποιοδήποτε μέσο καταγραφής κινούμενης εικόνας. Η μουσική ή οι φωτογραφίες/εικόνες/σχέδια που θα χρησιμοποιηθούν θα πρέπει να είναι είτε πρωτότυπες είτε «ελεύθερες δικαιωμάτων» ή να χρησιμοποιηθούν μετά από σχετική άδεια. Θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί η έγκριση των προσώπων που τυχόν εμφανίζονται στο βίντεο.

· Τρόπος συγκέντρωσης και αποστολής έργων: Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, αφού συγκεντρώσουν τις εργασίες των μαθητών/τριών, θα τις αποστείλουν στη Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης στην οποία ανήκουν, η οποία με τη σειρά της θα τις αποστείλει συγκεντρωτικά μέχρι 30 Μαΐου 2014 στα Γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Ταγιαπιέρα 12 Τ.Κ. 115 25, Αθήνα (υπόψη κ. Εύας Σαββοπούλου).

· Δικαιώματα χρήσης: Τα έργα που θα υποβληθούν για κρίση στο διαγωνισμό δεν επιστρέφονται. Η Ύπατη Αρμοστεία έχει το δικαίωμα να δημοσιοποιεί και να αξιοποιεί τα έργα που θα υποβληθούν στο διαγωνισμό, μέσα από τα έντυπα ή τις ιστοσελίδες της, με εγγραφή και αναπαραγωγή του βίντεο, υποτιτλισμό του, δωρεάν διάθεσή του στο κοινό ή με όποιον άλλο τρόπο κρίνει επωφελή για την προώθηση των σκοπών της, αναφέροντας πάντα την πηγή και τους δημιουργούς.

· Αξιολόγηση έργων και Βραβεία-δώρα: Οι ατομικές εργασίες (τα γραπτά κείμενα) θα αξιολογηθούν από Ειδική Επιτροπή, η οποία θα οριστεί από την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, ενώ για τις ομαδικές συμμετοχές (οπτικοακουστικά μηνύματα/βίντεο/φωτογραφίες) θα οριστεί αντίστοιχη επιτροπή. Οι επιτροπές θα επιλέξουν τα δύο καλύτερα κείμενα (ατομικές συμμετοχές) από κάθε τάξη και από μια ομαδική συμμετοχή-βίντεο ή photostory για κάθε τάξη. Οι συμμετοχές που θα βραβευθούν θα προβληθούν στην ιστοσελίδα της Υ.Α. www.unhcr.gr και στην ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Παιδιού www.0-18.gr, ενώ θα επιδιωχθεί να αξιοποιηθούν περαιτέρω στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Τομέα Ενημέρωσης της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Η βράβευση θα πραγματοποιηθεί σε ειδική τελετή που θα λάβει χώρα μέσα στο 2014.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν:

α) να επισκέπτονται τις ιστοσελίδες www.unhcr.gr, www.1againstracism.gr και www.unhcr.org

β) να απευθύνονται στα Γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ (κ. Νάνου, κ. Σαββοπούλου, τηλ. 210-6756801, 210-6726462-3).

Παρακαλούμε να ενημερώσετε τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς σας.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗΣ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

embed_badge
Ecomobility
Ιστοσελίδα μαθητών Εκπ.Καντά
Βραβεία Ecomobility
2ο Βραβείο στο Ecomobility 2017
1ο Βραβείο στο Ecomobility 2016
banner
Εικονική περιήγηση
Οι παιδικοί μας σταθμοί
Συνήγορος του παιδιού
Συνήγορος του παιδιού
Σύνδ. Κοινωνικής Ευθύνης
Αναζήτηση
Αρχείο αναρτήσεων