Παλαιά σχολικά βιβλία
Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Αγαπητοί γονείς,

στα πλαίσια της εξέλιξης και της προσπάθειάς για συνεχή παρακολούθηση των αλλαγών στην εκπαίδευση και την Τεχνολογία, εφαρμόσαμε για ακόμα μία φορά στο σχολείο μας, τις τελευταίες εκπαιδευτικές τάσεις που ήδη εφαρμόζονται στον υπόλοιπο κόσμο και κυρίως στις Η.Π.Α. Αυτές οι εξελίξεις σχετίζονται με έναν νέο κλάδο της Τεχνολογίας, την Ρομποτική, που έχει εισχωρήσει και χρησιμοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης. Ο κλάδος αυτός ασχολείται με τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη χρησιμοποίηση των ρομπότ.

Το 1980, ο Seymour Papert δημοσιεύει το βιβλίο «Mindstorms: Children, Computers and Powerful ideas», που προτείνει για πρώτη φορά τη χρήση των εκπαιδευτικών ρομπότ και εισάγει την έννοια της εκμάθησης μέσα από την κατασκευή και το πείραμα. Το 1986, η συνεργασία της LEGO με το πανεπιστήμιο MIT οδήγησε στην κυκλοφορία του πρώτου εκπαιδευτικού προϊόντος βασισμένου στα γνωστά σε όλους τουβλάκια Lego, το LEGO tc Logo, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

nxtg12014_01Έτσι, λοιπόν, σεβόμενοι τις τάσεις της Εκπαίδευσης, αλλά κυρίως τις ανάγκες των μαθητών μας, όπως έγινε την περασμένη χρονιά (με τους μαθητές της Ε’ Δημοτικού και την δασκάλα κυρία Κόλλια), έτσι και φέτος αποφασίσαμε να μυήσουμε τα τριτάκια μας στις βασικές αρχές της μηχανικής και των ρομπότ. Η αφορμή για το εγχείρημά μας δόθηκε από την ενότητα του σχολικού βιβλίου της Γλώσσας με τίτλο «Άνθρωποι και μηχανές». Μετά από συζητήσεις σχετικές με τα ρομπότ και προβολή οπτικοακουστικού υλικού, οι μαθητές της Γ’ τάξης ήταν έτοιμοι και γεμάτοι κίνητρα ως προς τη δημιουργία και την επαφή με ένα ρομπότ. Τα παιδιά, λοιπόν, μέσω ενός προγράμματος τρισδιάστασης (3D) παρουσίασης οδηγιών συναρμολόγησης, που προβλήθηκε στους υπολογιστές του σχολείου (με τη βοήθεια του κ. Α. Δεσύλλα), εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά και κατασκεύασαν ένα ρομπότ. Αυτή η δράση πραγματοποιήθηκε με στόχο την ανάδειξη της δημιουργικότητας των μαθητών και της εξέλιξης των διαφόρων δεξιοτήτων τους.

 nxtg12014_02

Σύμφωνα με έρευνες, η ενασχόληση των μαθητών με τις κατασκευές και τη μηχανική είναι ανάγκη να ενσωματωθεί σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου, από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο, καθώς προάγει την ευστροφία και αποτελεί μια ευχάριστη, φυσική ασχολία δημιουργώντας, θετικά παράλληλα κίνητρα για μάθηση και ανακάλυψη. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές αρχίζουν να αγαπούν και να ενδιαφέρονται για μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Χημεία, ενώ ενθουσιάζονται στην ιδέα ότι θα κατασκευάσουν και θα έχουν τον έλεγχο του δικού τους, προσωπικού δημιουργήματος, βελτιώνοντας τις κοινωνικές, γνωστικές και κινητικές τους δεξιότητες.

Με βάση τα παραπάνω, οι παιδαγωγικές θεωρίες που αξιοποιούνται σε αυτό το εγχείρημα, είναι η Ανακαλυπτική μέθοδος του Bruner και η κοινωνικο-πολιτιστική θεωρία του Vygotsky. Με λίγα λόγια, η ανακαλυπτική- ευρετική μέθοδος του Bruner βασίζεται στην «ανακάλυψη» των επιστημονικών αρχών και δομών ενός γνωστικού αντικειμένου, στην υιοθέτηση της ανακαλυπτικής μεθόδου ή της καθοδηγούμενης ανακάλυψης και στην ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων μάθησης από μέρους του μαθητευόμενου. Παράλληλα, περνώντας στην κοινωνικο-πολιτιστική θεωρία, ο Vygotsky θεωρεί ότι η νοητική ανάπτυξη των παιδιών συνδέεται άμεσα με την ιστορικοκοινωνική διάσταση και το πολιτισμικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο συντελείται.

Με εκτίμηση

Οι δασκάλες της Γ’ Δημοτικού

Μπουζιώτη Μαρία

Βουτσάνη Σοφία

Τα σχόλια είναι κλειστά.

embed_badge
Ecomobility
Ιστοσελίδα μαθητών Εκπ.Καντά
Βραβεία Ecomobility
2ο Βραβείο στο Ecomobility 2017
1ο Βραβείο στο Ecomobility 2016
banner
Εικονική περιήγηση
Οι παιδικοί μας σταθμοί
Συνήγορος του παιδιού
Συνήγορος του παιδιού
Σύνδ. Κοινωνικής Ευθύνης
Αναζήτηση
Αρχείο αναρτήσεων