Παλαιά σχολικά βιβλία
Από το 1954

Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Αγαπητοί γονείς,

στα πλαίσια των εξελίξεων και των προσπαθειών μας για συνεχή παρακολούθηση των αλλαγών στην εκπαίδευση και την Τεχνολογία, εφαρμόσαμε για ακόμα μία φορά στο σχολείο μας, τις τελευταίες εκπαιδευτικές τάσεις που ήδη υλοποιούνται στον υπόλοιπο κόσμο και κυρίως στις Η.Π.Α. Αυτές οι εξελίξεις σχετίζονται με έναν νέο κλάδο της Τεχνολογίας, την Ρομποτική, που έχει εισχωρήσει και χρησιμοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης. Ο κλάδος αυτός ασχολείται με τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη χρησιμοποίηση των ρομπότ.

Το 1980, ο Seymour Papert δημοσιεύει το βιβλίο «Mindstorms: Children, Computers and Powerful ideas», με το οποίο προτείνει για πρώτη φορά τη χρήση των εκπαιδευτικών ρομπότ και εισάγει την έννοια της εκμάθησης μέσα από την κατασκευή και το πείραμα. Το 1986, η συνεργασία της LEGO με το πανεπιστήμιο MIT οδήγησε στην κυκλοφορία του πρώτου εκπαιδευτικού προϊόντος, βασισμένου στα γνωστά σε όλους τουβλάκια Lego, το LEGO tc Logo, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

citylab2015

H ΠΡΩΤΗ ΜΑΣ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ… ΓΕΓΟΝΟΣ!

Την Τετάρτη, λοιπόν, 7 Οκτωβρίου οι μαθητές των Β’ και Γ’ τάξεων του Δημοτικού επισκέφτηκαν έναν ξεχωριστό χώρο διασκέδασης, ψυχαγωγίας και μάθησης, το CityLab.

Πρόκειται για ένα εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, όπου όλες οι δραστηριότητες βασίζονται στη βιωματική μάθηση και έχουν ως στόχο την πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών στα Μαθηματικά, στη Φυσική, στην Τεχνολογία και στις βασικές αρχές της Μηχανικής. Στις μέρες μας, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με πλήθος πληροφοριών, χωρίς να έχουν πάντοτε τη δυνατότητα εφαρμογής τους. Ωστόσο, μέσω των κατασκευών Ρομποτικής, οι μικροί μαθητές έχουν τη δυνατότητα να δουν τις γνώσεις τους να «ζωντανεύουν», μέσα από τη δημιουργία της δικής τους κατασκευής, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά και αναπτύσσοντας ποικίλες δεξιότητες, όπως είναι η ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος, η έρευνα, η επικοινωνία, η αναλυτική σκέψη και η διαχείριση του χρόνου τους. Τα παιδιά μας δούλεψαν με αρμονικό τρόπο, συνεργάστηκαν και κατάφεραν, να κατασκευάσουν με τουβλάκια, ένα σχετικά απαιτητικό, για την ηλικία τους, μοντέλο.

Σύμφωνα με έρευνες, η ενασχόληση των μαθητών με τις κατασκευές και τη μηχανική είναι ανάγκη να ενσωματωθεί σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου, από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο, καθώς προάγει την ευστροφία και αποτελεί μια ευχάριστη, φυσική ασχολία δημιουργώντας θετικά κίνητρα για μάθηση και ανακάλυψη. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές αρχίζουν να αγαπούν και να ενδιαφέρονται για μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Χημεία, ενώ ενθουσιάζονται στην ιδέα ότι θα κατασκευάσουν και θα έχουν τον έλεγχο του δικού τους, προσωπικού δημιουργήματος, βελτιώνοντας τις κοινωνικές, γνωστικές και κινητικές τους δεξιότητες.

Με βάση τα παραπάνω, οι παιδαγωγικές θεωρίες που αξιοποιούνται σε αυτό το εγχείρημα, είναι η Ανακαλυπτική μέθοδος του Bruner και η κοινωνικο-πολιτιστική θεωρία του Vygotsky. Με λίγα λόγια, η ανακαλυπτική- ευρετική μέθοδος του Bruner βασίζεται στην «ανακάλυψη» των επιστημονικών αρχών και δομών ενός γνωστικού αντικειμένου, στην υιοθέτηση της ανακαλυπτικής μεθόδου ή της καθοδηγούμενης ανακάλυψης και στην ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων μάθησης από μέρους του μαθητευόμενου. Παράλληλα, περνώντας στην κοινωνικο-πολιτιστική θεωρία, ο Vygotsky θεωρεί ότι η νοητική ανάπτυξη των παιδιών συνδέεται άμεσα με την ιστορικοκοινωνική διάσταση και το πολιτισμικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο συντελείται .

Με εκτίμηση
Μπουζιώτη Μαρία

Τα σχόλια είναι κλειστά.

embed_badge
Βραβεία Ecomobility
2ο Βραβείο στο Ecomobility 2017
1ο Βραβείο στο Ecomobility 2016
banner
Εικονική περιήγηση
Οι παιδικοί μας σταθμοί
Συνήγορος του παιδιού
Συνήγορος του παιδιού
Σύνδ. Κοινωνικής Ευθύνης
Αναζήτηση
Αρχείο αναρτήσεων