Παλαιά σχολικά βιβλία
Προσεχείς Εκδηλώσεις

Δεν υπάρχουν προγραμματιζόμενες εκδηλώσεις.

Ο καιρός στα Βριλήσσια

Μετεωρολογικός σταθμός Βριλησσίων. Ιδιοκτησία Εκπαιδευτηρίων Καντά, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Ο ουρανός στα Βριλήσσια

Έκαναν μετρήσεις στους δρόμους για τη ροή των αυτοκινήτων. Έθεσαν ερωτηματολόγια στους κατοίκους και συνέλεξαν τις απαντήσεις τους. Εντόπισαν σχετικές μελέτες που έχουν ήδη εκπονηθεί από έγκυρους φορείς. Ζήτησαν απαντήσεις σε ακανθώδη ζητήματα από τη δημοτική αρχή, τον εμπορικό σύλλογο και την Αστυνομία. Εξέδωσαν φυλλάδια ευαισθητοποίησης για την ασφαλή και οικολογική μετακίνηση στην πόλη. Και διοργάνωσαν σχετικές εκδηλώσεις εντός του σχολείου τους με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών.

Όταν κατέληξαν στα συμπεράσματα και τις προτάσεις τους, τις παρουσίασαν ενώπιον εκπροσώπων της δημοτικής αρχής Βριλησσίων και θα το επαναλάβουν στο επερχόμενο δημοτικό συμβούλιο για πρώτη φορά στα 13 χρόνια που το σχολείο τους συμμετέχει στην εκστρατεία.

Ο λόγος για τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Καντά στα Βριλήσσια που για ακόμη μια χρονιά, μέσω της εκστρατείας Ecomobility, κατέληξαν σε πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και κατέθεσαν προτάσεις για την επίλυσή του. «Αν και τα Βριλήσσια θεωρούνται προνομιακά προάστια, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με την αυξανόμενη ροή αυτοκινήτων στην πόλη», λέει στην «Αμαρυσία» η υπεύθυνη καθηγήτρια της εκστρατείας κυρία Μαρία Τζώρτζη. «Το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης στη λεωφόρο Πεντέλης και στους δρόμους γύρω από το σταθμό του Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας είναι πολύ έντονο. Τα πεζοδρόμια βρίσκονται σε κακή κατάσταση, ενώ τα δρομολόγια της Δημοτικής συγκοινωνίας είναι λίγα, τα λεωφορεία είναι παλαιάς τεχνολογίας και εξυπηρετούν μόνο μαθητές», μας λέει η κυρία Τζώρτζη. «Παρόλα αυτά», τονίζει η καθηγήτρια Οικονομικών «τα Βριλήσσια διαθέτουν ένα πολύ καλό δίκτυο ποδηλατοδρόμων, καλύτερο από εκείνα που υπάρχουν σε άλλους, γειτονικούς δήμους».

Αναγνωρίζοντας το πρόβλημα

Οι οκτώ μαθητές των εκπαιδευτηρίων Καντά που συμμετείχαν στην εκστρατεία ξεκίνησαν από την αναγνώριση των κυκλοφοριακών προβλημάτων των Βριλησσίων. «Από το ύψος του γηπέδου Χαλανδρίου έως την πρώην Ναυτική Βάση, παρατηρείται παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων», αναφέρεται στην εργασία των παιδιών. Πιο έντονο γίνεται το πρόβλημα στο ύψος της πλατείας Βριλησσίων, ενώ η κατάσταση δυσχεραίνεται από την απαγόρευση αριστερών στροφών στη λεωφόρο Πεντέλης που έχει ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση άλλων δρόμων όπως η Κισσάβου και η 28ης Οκτωβρίου.

Ο κόμβος της Αττικής Οδού προκαλεί αυξημένη ροή αυτοκινήτων στις οδούς Μητροπούλου και Σαλαμίνος, ενώ ως γενική διαπίστωση ισχύει ότι τα Βριλήσσια τα διασχίζουν οχήματα που κατευθύνονται σε άλλους δήμους με αποτέλεσμα να δημιουργείται έντονη ροή στη λεωφόρο Πεντέλης.

Οι μαθητές διαπίστωσαν ότι τα δρομολόγια Δημοτικής συγκοινωνίας έχουν μειωθεί καθώς όπως απάντησε ο δήμαρχος Βριλησσίων κ. Ξενοφώντας Μανιατογιάννης υπάρχει πλαφόν στην κατανάλωση πετρελαίου. Συνέπεια αυτού είναι η ανυπαρξία δρομολογίων από και προς το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας με τα λεωφορεία να εξυπηρετούν μόνο μαθητές και μέχρι τις 13.30.

Το πρόβλημα στην περιοχή γίνεται ακόμη πιο έντονο από την απουσία δημοτικού πάρκινγκ με αποτέλεσμα οι οδηγοί που προσέρχονται στην περιοχή του σταθμού από διάφορες περιοχές και όχι μόνο από τα Βριλήσσια, να παρκάρουν παράνομα.

Γκάλοπ στους δρόμους

Επόμενο βήμα ήταν το γκάλοπ στους δρόμους. Οι μαθητές έθεσαν στους κατοίκους της πόλης ένα ερωτηματολόγιο το οποίο απάντησαν 48 άτομα, ενώ άλλα 62 το συμπλήρωσαν ηλεκτρονικά στο διαδίκτυο.

Από το ερωτηματολόγιο προέκυψε ότι το 43% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το παράνομο παρκάρισμα στη λεωφόρο Πεντέλης ευνοεί τα εμπορικά καταστήματα, ενώ το 45% πιστεύει ότι η απαγόρευση αριστερών στροφών αυξάνει τη διαδημοτική κυκλοφορία. Το 47% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η κατάργηση δρομολογίων της Δημοτικής συγκοινωνίας όξυνε το πρόβλημα, ενώ ένα συντριπτικό 81% πιστεύει ότι η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στους δρόμους της πόλης δεν είναι καθόλου εύκολη.

Μετρήσεις κυκλοφοριακής ροής

Στη συνέχεια οι μαθητές των εκπαιδευτηρίων Καντά προχώρησαν σε πρωινές και μεσημεριανές μετρήσεις της κυκλοφοριακής ροής της λεωφόρου Πεντέλης στο ύψος της Ομήρου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι σε σχέση με τις περσινές μετρήσεις υπάρχει αύξηση ροής οχημάτων κατά 15% τα πρωινά και κατά 36% τα μεσημέρια.

Αφού οι μαθητές υπενθυμίζουν ότι υπάρχει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βριλησσίων από το Νοέμβριο του 2014 για την προκήρυξη «Μελέτης σχεδιασμού και διαχείρισης βιώσιμης κινητικότητας στο δήμο», κόστους 110.700 ευρώ, που δεν έχει ολοκληρωθεί ως σήμερα, προχώρησαν σε συνάντηση με τον δήμαρχο Ξενοφώντα Μανιατογιάννη.

Ο δήμαρχος τόνισε στους μαθητές ότι «μεγάλη συμβολή στην αποφυγή παράνομου παρκαρίσματος στη λεωφόρο Πεντέλης θα έχει η αλλαγή νοοτροπίας των οδηγών», ενώ δήλωσε ότι μελλοντικά τα δρομολόγια της Δημοτικής συγκοινωνίας θα πυκνώσουν. Ενημέρωσε παράλληλα ότι η κυκλοφοριακή μελέτη θα ολοκληρωθεί άμεσα και ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν εφαρμοσθεί τα αποτελέσματά της. Πρόσθεσε ότι στα σχέδια του Δήμου Βριλησσίων βρίσκεται η επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων και η λειτουργία προγράμματος ενοικίασης ποδηλάτων.

Διοργάνωση σεμιναρίων

Στη συνέχεια οι μαθητές στράφηκαν προς το σχολείο τους διοργανώνοντας σεμινάρια για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στα οποία συμμετείχαν και οι μαθητές του Δημοτικού σχολείου. Η ομάδα της εργασίας είχε επίσης συνεργασία με τον Σύνδεσμο Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (ΣΚΕΠ). Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Δες το αλλιώς», τα παιδιά βρέθηκαν στο Μουσείο Βορρέ για να παρακολουθήσουν βιωματικό εργαστήριο στο οποίο έμαθαν τεχνικές συνοδείας, λευκού μπαστουνιού και αναγνώρισης αντικειμένων με εκπαιδευτές κινητικότητας και προσανατολισμού. «Μια από τις πιο σημαντικές δράσεις της σχολικής μας ζωής», τη χαρακτηρίζουν οι μαθητές.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος τα παιδιά έφτιαξαν και ένα έντυπο με κανόνες οικολογικής, οικονομικής και ασφαλούς οδήγησης, κόμιξ και κρυπτόλεξα. Το μοίρασαν στους συμμαθητές τους στο σχολείο αλλά και στους κατοίκους των Βριλησσίων με πολύ καλή ανταπόκριση από εκείνους.

Οι μαθητές που έκαναν την εργασία

Οι μαθητές που συμμετείχαν στην εκστρατεία είναι οι Σοφία Κοκολιού, Χριστίνα Λαγωνίκα, Ζωή Μπλέκου, Ελισάβετ Περιβολάρη, Γιάννης Σωτηρόπουλος, Μαγδαλένα Τρίκκα, Γιοχάνα Χάιζε και Αντρέας Χριστόπουλος. Η εργασία τους θα διαγωνιστεί με τις αντίστοιχες άλλων σχολείων από όλη την Ελλάδα και στις 16 Απριλίου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

«Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία η οποία μας βοήθησε να ευαισθητοποιηθούμε σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και την οικολογική μετακίνηση», λένε οι μαθητές που συμμετείχαν στην εκστρατεία. Τόνισαν παράλληλα πως «το γεγονός ότι ήρθαμε σε επαφή με κατοίκους των Βριλησσίων, συνομιλήσαμε μαζί τους και τους ευαισθητοποιήσαμε σε θέματα που αφορούν την πόλη, μας έκανε ιδιαίτερα υπερήφανους. Η εμπειρία αυτή μας βοήθησε να δούμε με άλλα μάτια το περιβάλλον, αλλά και να αλλάξουμε τη στάση των υπόλοιπων ανθρώπων απέναντι σε προβλήματα που σχετίζονται με τη ζωή στη σύγχρονη πόλη», υπογραμμίζουν τα παιδιά.

Προβλήματα και πιθανές λύσεις

– Αύξηση της διαμπερούς κυκλοφορίας 

– Αύξηση της διαδημοτικής κυκλοφορίας

– Απουσία δημοτικού πάρκινγκ

– Παράνομη στάθμευση στη Λ. Πεντέλης

– Παράνομη στάθμευση στους δρόμους γύρω από το σταθμό του Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας.

– Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας υπάρχει τάση αύξησης της ροής οχημάτων στη Λ. Πεντέλης.

– Η απαγόρευση των αριστερών στροφών στη Λ. Πεντέλης έχει σαν αποτέλεσμα συγκεκριμένοι δρόμοι των Βριλησσίων να επιβαρύνονται με αυξημένη κίνηση οχημάτων περισσότερο από άλλους, γεγονός που συνεπάγεται παραβίαση της ισότητας των πολιτών.

– Η απουσία πεζογέφυρας στη Λ. Αναπαύσεως θέτει σε κίνδυνο τη σωματική ασφάλεια των μαθητών του 3ου Γυμνασίου, αλλά και των κατοίκων της περιοχής.

– Τα πεζοδρόμια είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Έχουν σπασμένες πλάκες, δέντρα και κολόνες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι προσβάσιμα, όχι μόνο από άτομα με κινητικά προβλήματα, αλλά και από γονείς με παιδικά καρότσια.

– Τα δρομολόγια της Δημοτικής συγκοινωνίας είναι λίγα και τα λεωφορεία είναι παλαιάς τεχνολογίας.

– Η εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη θα μπορούσε να μειώσει τους εκπεμπόμενους ρύπους από τα αυτοκίνητα στην καρδιά του αστικού ιστού της πόλης.

– Τα Βριλήσσια έχουν ένα πολύ καλό δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

– Η πόλη έχει περιβαλλοντικά και λειτουργικά προβλήματα, όπως ρύπανση της ατμόσφαιρας αυξημένη κυκλοφορία και δυσκολία πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία.

– Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια αύξησης της αφύπνισης και της ευαισθητοποίησης των πολιτών πάνω σε θέματα οικολογικής μετακίνησης.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

embed_badge
Ecomobility
Ιστοσελίδα μαθητών Εκπ.Καντά
Βραβεία Ecomobility
2ο Βραβείο στο Ecomobility 2017
1ο Βραβείο στο Ecomobility 2016
banner
Εικονική περιήγηση
Οι παιδικοί μας σταθμοί
Συνήγορος του παιδιού
Συνήγορος του παιδιού
Σύνδ. Κοινωνικής Ευθύνης
Αναζήτηση
Αρχείο αναρτήσεων